Örömmel tájékoztatjuk Önöket arról, hogy június 2-ától ismét lehetőség nyílik az elektronikus úton történő időpontfoglalásra új időpontfoglalási rendszerünkben, a következő linken: https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu

Kérjük szíves megértésüket, hogy az időpontfoglalást a rendszer egyelőre legfeljebb 45 napra előre fogja lehetővé tenni annak érdekében, hogy személyes ügyfélfogadásunkat továbbra is fokozatosan igazíthassuk a járványügyi helyzethez.

Telefonos időpontfoglalásra a továbbiakban az ügyfélfogadásnak a koronavírus járványra való tekintettel történt felfüggesztése előtt megszokott módon lesz a továbbiakban ismét lehetőség, hétfőn és szerdán 14-16 óra között a +43 1 537 80 462-es telefonszámon.

A június 15-től július 15-ig terjedő időszakban személyes ügyintézés keretében okmány- és anyakönyvi ügyek intézésére van lehetőség.

Az anyakönyvi kérelmek előzetes postai beküldésére a továbbiakban nincs lehetőség, az új (még nem beküldött) kérelmeket helyben, az ügyfélfogadás során rögzítjük.

A korábban postai úton beküldött anyakönyvezési kérelmeket folyamatosan dolgozzuk fel, ezekhez kérjük, ne foglaljanak az új rendszeren keresztül időpontot, mert a kollégáink fogják a szülőket a korábban megbeszélteknek megfelelően értesíteni arról, hogy mikor jelenhetnek meg személyesen személyazonosságuk ellenőrzése céljából.

Felhívjuk a figyelmüket, hogy mivel a személyes ügyfélfogadás felfüggesztésére, illetőleg annak telefonos időpontfoglalással történő fokozatos, ügytípusokhoz kötött újraindítására központi utasítás nyomán, a rendkívüli járványügyi helyzetre tekintettel került sor és a személyes ügyfélfogadás fenntartása is a járványügyi helyzet alakulásának folyamatos figyelemmel kísérése mellett zajlik, a korábbi időpontfoglalási rendszerben foglalt valamennyi időpont központi döntés folytán törlésre került, tehát a korábban több hónapra előre befoglalt időpontok az új rendszerben történő újrafoglalása szükséges.

Kérjük, hogy a személyes ügyfélfogadásra történő időpontfoglalás, illetve a postai úton történő kérelmezés előtt először feltétlenül olvassák el az adott ügytípusra vonatkozó részletes tájékoztatónkat: https://becs.mfa.gov.hu/page/konzuli-uegyek

 

Változatlanul postai úton nyújthatók be a következő kérelmek:

•         másolat és fordítás hitelesítése,

•         erkölcsi bizonyítvány igénylése (közjegyzői aláíráshitelesítéssel),

•         haláleset hazai anyakönyvezése,

•         családi állapot igazolása,

•   anyakönyvi kivonat kiállítása Magyarországon már anyakönyvezett anyakönyvi esemény tekintetében.

Ezen felsorolt ügyek mindegyikében szükséges az alábbi dokumentumokat beküldeni:

a)            kérelem nyomtatvány,

b)           az adott ügytípusra vonatkozó egyéb dokumentumok, valamint

c)            a kérelmet előterjesztő érvényes okmányáról készített másolat.

Az adott ügytípusra vonatkozó egyéb dokumentumokról bővebben a következő oldalon tájékozódhat: https://becs.mfa.gov.hu/page/konzuli-uegyek

 

Annak érdekében, hogy a gyors ügyintézést továbbá az Önök és munkatársaink egészségének védelmét biztosítani tudjuk, kérjük, hogy az időpontra pontosan érkezzenek, az ügyintézéshez maszkot hozzanak magukkal és érkezés után használják a helyben rendelkezésre álló kézfertőtlenítőt!

Kérjük megértésüket, hogy az ügyfélfogadó helyiségbe és a váróba kizárólag az ügyintézéssel közvetlenül érintett személy léphet be, maszkot viselve.

A konzuli szolgáltatások újraindításával kapcsolatban kérjük, olvassák el a Konzuli Szolgálat honlapján található általános tájékoztatást, amely az alábbi linken található:

https://konzuliszolgalat.kormany.hu/a-konzuli-szolgaltatasok-ujrainditasa