Okmányesemény: Útlevél/személyazonosító igazolvány elvesztése/eltulajdonítása
Általános információk:
Az úti okmány (útlevél/személyazonosító igazolvány) elvesztését/eltulajdonítását az érintettnek minden esetben haladéktalanul, de legkésőbb a tudomásra jutástól számított 3 munkanapon belül be kell jelentenie.
Illetékes hivatal:
A bejelentés megtehető:
- Magyarországon bármely kormányablakban
- külföldön hivatásos konzuli tisztviselőnél
- ügyfélkapun keresztül
Érintettek:
Az okmány elvesztését/eltulajdonítását személyesen kell benyújtani Konzuli Osztályunkon előzetes időpontfoglalás alapján. A bejelentéssel egyidejűleg új útlevél/személyazonosító igazolvány is kérelmezhető.
Szükséges dokumentumok:
- Rendőrségi jegyzőkönyv az úti okmány eltulajdonításáról (amennyiben rendelkezésre áll)
- Személyazonosításra szolgáló egyéb, fényképes igazolvány (amennyiben rendelkezésre áll)
- Magyar lakcímkártya
- Magyar lakcímkártya hiányában magyar születési/házassági anyakönyvi kivonat
Az elvesztésről/eltulajdonításról Konzuli Osztályunkon jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza az érintett nyilatkozatát az elveszett/ellopott úti okmány fellelhetőségéről, az okmányesemény körülményeiről, valamint az elveszett/ellopott úti okmány számát, érvényességi idejét.
Határidő:
Az okmányeseményről készült jegyzőkönyv az ügyintézéssel egyidejűleg kiállításra kerül.
Költségek:
Az okmányesemény bejelentése díjmentes. Az új okmány igénylése esetén a magánútlevél/személyazonosító igazolvány részben feltüntetett díjak az irányadóak.
További információk:
Ügyfélkapuval rendelkező magyar állampolgárnak lehetősége van
- elektronikus úton bejelenteni kártyaformátumú személyazonosító igazolványa elvesztését, eltulajdonítását és megsemmisülését. A bejelentés alapján személyazonosító igazolványa érvénytelenítésre kerül.
- az útlevél pótlására irányuló kérelmét elektronikusan benyújtani, annak elvesztése, eltulajdonítása vagy megsemmisülése esetén. Az útlevél pótlása iránti kérelem kizárólag abban az esetben nyújtható be elektronikus úton, ha a pótlandó útlevél 2013. január 1-jét követően került igénylésre és kérelmezője hozzájárult ujjnyomat adatának tárolásához, vagy ujjnyomat adat felvételezésére a jogszabályban előírt okból nem került sor.
A fenti kérelmek bejelentése az alábbi oldalon tehető meg: (Kizárólag ügyfélkapuval rendelkező ügyfelek részére)
https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/
Ha az okmányesemény bejelentésével egyidejűleg új útlevelet/személyazonosító igazolványt is kérelmeznek, akkor ebben az esetben az időpontfoglaló rendszerben az „Okmányesemény bejelentése+ új okmány igénylése” ügytípusra foglaljanak időpontot.